Dicemants free dice PnP game
En español
Explore the depths of an old mine full of forgotten galleries. Risk your life to find out more diamonds but beware! There are hidden dangers that could result deadly.
Dicemants is a fast press-your-luck game where players simply roll up to 6 dices in order to find gems. The goal: be the first to achieve 21 diamonds
Turn sequence
Player takes random dices from 1 to 5 or the full set of 6. The more he rolls, the more he risks wins or loses. Surely the greed will push you to roll 6 dices every time. In his turns there are three zones: beside him is the bag, where he keeps achieved gems. In the center is the main board where player rolls dices. And beyond there will be the lost dices:
When player rolls dices there are different possibilities. Mainly he will get void sides or the precious diamonds. These diamonds go to player’s bag, then he could count achieved diamonds to the total and end his turn or… continue rolling if possible.
But some sides of the dices have other effects. These are all the possible values:
- VOID: nothing was discovered
- DIAMOND: you’ve got a diamond! Take it from board to your bag.
- BUG: Spider, Snake or Bat: you lose the closest diamond from the board.
- THIEF: you lose every diamante from both the board and the bag.
- LOCKED: you can’t roll again.
- PICK: you lose the closest dice from board and roll again.
- TNT: take closest lost dice from board (if any) and roll again.
- SKULL: die, dice, die my darling, you lose your bag and your turn ends.
Unless player gets a Locked or a Skull he could roll again in order to gain more gems o perhaps to lose them. But if he gets only void dices two times, the turn ends automatically.
Dice value precedence:
- TNT
- SKULL
- PICK
- THIEF and/or LOCKED
- BUG(spider,bat,snake) and/or LOCKED
- DIAMOND or VOID and/or LOCKED
Examples:
- , , , , , : ok you get three diamonds and three voids. You can continue rolling three void dices.
- , , , , , : ok you get three diamonds but two bugs too; each bug carries the closest diamond to lost zone. You can continue rolling three dices the void one and the bugs.
- , , , , , : ok you get three diamonds and one bug; You win two diamonds and you lose closest diamond. But you can't continue rolling because of the locked side.
- , , , , , : ok you get three diamonds and two voids, but the thief carries all diamonds to lost zone. Then you can roll again three dices, the voids and the thief.
- , , , , , The pick! ignore the rest, carry the closest dice to lost zone and rolling again is mandatory.
- , , , , , You are Dead. You lose every dice fron the bag and your turn ends.
- , , , , , TNT explodes! ignore the rest, recover the closest dice from lost zone if any, and roll again.
Credits
Dicemants is a free game by Pello Altadill, feel free to visit http://pello.info to complain. Check other games like Cube or The Three Towers on BGG.
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Dicemants
Explora las profundidades de una vieja mina repleta de galerías olvidadas. Arriesga tu pellejo para encontrar más diamantes pero ¡cuidado! Bajo tierra se ocultan peligros que pueden resultar mortales
Dicemants es un juego rápido tipo press-your-luck en la que te la juegas tirando hasta 6 dados para encontrar piedras preciosas. El objetivo: ser el primero en acumular 21 diamantes.
Secuencia de turno
El jugador toma de forma aleatoria de 1 a 5 dados o los 6 dados disponibles. Cuantos más dados tire más arriesga, más gana o pierde. Lo más probable es que la avaricia lo empuje a tirar siempre los 6 dados. En su turno se crean tres zonas ante el jugador: junto a él está la bolsa, donde guarda los diamantes acumulados en el turno. En el centro está el tablero donde el jugador tira los dados. Y más allá se encuentran los dados perdidos:
Cuando el jugador tira los dados hay distintas posibilidades. La mayoría de veces sacará tanto caras vacías como los preciados diamantes. Esos diamantes pasan a la bolsa del jugador, y en ese momento puede plantarse, no tirar más y sumar los diamantes conseguidos a su cuenta tomando nota. O bien puede seguir arriesgando y tirar más veces siempre que sea posible.
Pero algunas caras de los dados tienen otros efectos. Estos son los valores posibles:
- VACÍO: no encuentra nada
- DIAMANTE: ¡has encontrado un diamante! puedes llevarlo a tu bolsa.
- LOS BICHOS: la Serpiente, el Murcielago o la Araña. Pierdes el diamante más cercano del tablero o de la bolsa, pasando a la zona de perdidos.
- EL LADRÓN: pierdes TODOS los diamantes del tablero y la bolsa, pasando estos a la zona de perdidos.
- BLOQUEADO: no puedes tirar de nuevo y tu turno termina.
- PICO ROTO: pierdes el DADO más cercano del tablero y vuelves a tirar.
- TNT: recuperas el DADO más cercano de la zona de perdidos (si lo hay) y vuelves a tirar.
- CALAVERA: pierdes todos los diamantes y tu turno termina.
Salvo que un jugador saque un BLOQUEADO o una CALAVERA puede seguir tirando para conseguir más diamantes o para perderlos. Pero si solo saca VACÍOS dos veces seguidas su turno termina de forma automática.Unless player gets a Locked or a Skull he could roll again in order to gain more gems o perhaps to lose them. But if he gets only void dices two times, the turn ends automatically.
Esta es la precedencia de los dados en caso de duda:
- TNT
- SKULL
- PICK
- THIEF and/or LOCKED
- BUG(spider,bat,snake) and/or LOCKED
- DIAMOND or VOID and/or LOCKED
Ejemplos:
- , , , , , : sacas tres diamantes y tres vacíos. Ganas tres y puedes continuar tirando los tres dados vacíos.
- , , , , , : sacas tres diamantes pero también un par de bichos; cada bicho se lleva el diamante más cercano a la zona de perdidos. Puedes seguir tirando tres dados, el vacío y los dos bichos.
- , , , , , : sacas tres diamantes y un bicho; ganas dos diamantes y pierdes el más cercano al bicho. Pero no puedes seguir tirando porque ha salido el dado bloqueado.
- , , , , , : sacas tres diamantes, un par de vacíos y el ladrón que se lleva todos los diamantes a la zona de perdidos. Después puedes seguir tirando tres dados, los vacíos y el ladrón.
- , , , , , ¡El pico! ignora el resto, lleva el dado más cercano a la zona de perdidos y debes tirar de nuevo.
- , , , , , Estás muerto. Pierdes todos los dados de la bolsa y del tablero y tu turno termina.
- , , , , , ¡El TNT explota! ignora el resto, recupera el dado de la zona de perdidos más cercano (si lo hay), y tira de nuevo.
Créditos
Dicemants es un juego libre de Pello Altadill, visita http://pello.info para quejas, insultos o sugerencias. Echa un ojo a otros juegos como The Three Towers o Cube en la BGG.
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